Uudet sivustomme avattu - OstosKortteli.fi

Pirjo Virkkunen OstosKortteli.png

Mikä on OstosKortteli.fi?

OstosKortteli.fi on palvelu, joka yhdistää kuluttajat ja yrittäjät ennenäkemättömällä tavalla. Yrittäjät pystyvät esittelemään palvelun avulla toimintaansa konkreettisella tavalla ja kuluttajat pääsevät näkemään pienempien kivijalkaliikkeiden valikoimaa ja saavat suoraa hyötyä, koska he saavat mahdollisuuden hyödyntää alennukset oman mieltymyksen mukaan. Minua itseäni on aina kiinnostanut erilaiset alennukset ja uniikimmat tuotteet, jonka vuoksi palvelumme idea on hyvin lähellä sydäntäni, sillä pienemmillä yrittäjillä harvemmin on budjettia tuoda tuotteitaan tai palveluitaan esille.

Milloin yrityksenne on perustettu?

Yritys on perustettu vuoden 2017 syyskuussa. Tuolloin meillä ei ollut mitään valmista palvelua, vaan kävimme ovelta ovelle konseptoimassa ideaamme erilaisilla visuaalisilla esityksillä ja kysyimme eri yrittäjiltä kiinnostaisiko kyseinen palvelu toteutuessaan. Käytännössä myimme yrittäjille pelkkää ideaamme, joka johti suuren alkuinnostuksen saattelemana valmiin palvelun julkistamiseen.

Mitkä ovat yrityksenne arvot?

Yrityksemme arvoihin kuuluvat paikallisen tukeminen, yksinkertaisuus, tyylikkyys, auttamisen halu, huumorintaju ja avoimuus. Paikallisen tukeminen on meille siksi tärkeää, koska tämä on paljon ympäristöystävällisempi teko kuin että jos ostaisi pidemmän matkan päästä. Yksinkertaisuutta olemme pyrkineet tuomaan esille luomalla mahdollisimman yksinkertaisen alustan – riippumatta siitä onko kuluttaja vai yrittäjä. Meillä yksinkertaisuus ja helppokäyttöisyys eivät ole pelkkiä korusanoja ja olemme pyrkineet yhdistämään tähän myös visuaalisesti näyttävän ulkoasun, jotta palvelumme voisi olla kaikin puolin toimiva sivusto.

Koska olemme nähneet isompien yrityksien kulissien taakse, meille on kasvanut aito halu auttaa pienempiä yrittäjiä, jotta ne pääsisivät edes jossain määrin samalle viivalle kilpailemaan. Tähän liittyen pidämme avoimuutta hyvin tärkeänä arvona, sillä me haluamme kuluttajien ja yrittäjien hyvää, jonka vuoksi sopimuksien pikkuprintitkin on tehty nimenvastaisesti kissankokoisilla kirjaimilla.

Ja huumorintaju! Se antaa meille paljon energiaa ja huokuu tekemisestämme, vaikka juttujen taso harvoin kohoaakaan kovinkaan korkealle!

Olitte aiemmin NytAlessa.com, miksi vaihdoitte nimeksi OstosKortteli.fi?

Ostoskorttelihan vihjaa nimenäkin jo siitä, että palvelun avulla pääsee ostamaan läheltä. Tämä ei tietenkään ollut ainoa syy nimenvaihdokselle, vaan halusimme myös antaa yhteistyöyrityksillemme enemmän vapauksia palvelumme suhteen. Ennen se oli keskittynyt alennuksiin, mutta nyt sivustolta löytyy viimeisimmät uutuudet, videot ja esittelytekstit, jotta yrittäjien osaamista ja heidän tarjoamiaan palveluita olisi helpompi tuoda kuluttajille nähtävälle.

Kenelle sivusto on suunnattu?

Sivusto on suunniteltu pitkälti kaikille, sillä meillä on todella monipuolinen valikoima erilaisia yrityksiä monilta eri toimialoilta. Tämä tarkoittaa siis sitä, että sivustomme löydät lähes jokaiseen tarpeeseesi haluamanlaisesi tuotteet.

Jos kuvailisin henkilöä kysymyksesi pohjalta, sanoisin hänen olevan henkilö, joka arvostaa kasvotusten tapahtuvia ihmiskohtaamisia, jolle laadukas palvelu on tärkeää. Kyseinen henkilö arvostaa ympäristöystävällisyyttä ja haluaa itse päättää mihin hänen rahansa menevät. Ne voisivat esimerkiksi mennä jonkun yrittäjän lapsien balettituntien kustantamiseen tai ison monikansallisen johtajan seitsemännen loma-asunnon ostoon.

Minkä kaupungin yritykset ovat edustettuina palvelussanne?

Etelä-Suomi, mutta tarkoituksenamme on laajentua jopa ympäri maailman.

Mikä tekee sivustostanne uniikin?

Meidän palvelustamme löydät pienempien kivijalkaliikkeiden alennukset ja uutuudet, joita ei löydä tällä hetkellä mistään keskitetysti.

Millaisena näkisit palvelunne vuoden kuluttua käytännössä asiakkaan näkökulmasta?

Meille on tulossa tulevaisuudessa paljon uskomattomia asioita, joista emme malttaisi olla kertomatta, mutta toivottavasti piakkoin!

Käytännössä palvelumme tulee kuitenkin olemaan laajempi ja monipuolisempi. Uskomme myös, että ajan myötä ihmiset näkevät palvelun hyödyn konkreettisemmin.

Kuinka palvelunne on ottanut huomioon ilmastonmuutoksen ja vihreät arvot?

Pyrimme tuomaan liikkeet ihmisten lähelle, jotta kuljettamista ja matkustamista tarvittaisiin vähemmän. Pyrimme digitaalisuuteen, emmekä esimerkiksi roskaa postilaatikkoasi rasittavilla mainoskirjeillä!

Mitä hyötyä kuluttajille on?

Olemme saaneet kuluttajilta äärimmäisen paljon henkilökohtaista kiitosta, kuinka tällaista palvelua on tarvittu jo pidemmän aikaa. Palvelumme auttaa kuluttajia säästämään selvää rahaa, ilma vaikeita kanta-asiakaskortteja tai muita rasittavia ratkaisuja. Kuluttajalla on meidän myötä myös mahdollisuus tukea suomalaista yrittämistä, joka ei varmastikaan ole huono asia!